mandag 23. februar 2009

ah så godt å komme ut:) det og bli voksen og Israel :)




Mamma kom til meg hun etter treningen, vi satt og skravlet en liten stund og drakk kaffe, så bar turen ut i finværet på en aldri så liten gå tur. Så deilig å komme ut og gå en tur i frisk luft, jeg elsker naturen og mye fasinerer meg. Vi møtte også en eldre dame med en utrolig søt hund.Det var en sånn jeger hund fra tyskland tror jeg det var, som hun var den eneste i hele Gjøvik som hadde den type rase hund. Den smeltet hjertet mitt. Utrolig søt var den, Poirot var jo med oss og gikk tur, og gjett om han var fasinert av den hunden a. Hehe, nå hørtes jeg veldig fjortis ut, nesten så jeg sier ass. Men det har jeg sluttet å si, ei jente på 22 år er ikke laget for å snakke som en liten fjortiss haha..


Egentlig føler jeg det ikke er så lenge siden jeg var 16, 17, 18 år, det føles som det var i går, men jammen meg flyr tiden. Og jeg skal jo liksom være så voksen nå, men jeg føler meg fremdeles som en ungdom, jeg kan vell kalle meg selv ung-voksen. Jeg vil jo være voksen, men 30 årene skremmer meg litt, tenk på at om ikke så mange år er jeg 30, 30 er jo ungt. Men jeg vil ikke være 30. 40 og 50 åra går greit, men jeg vet ikke hvorfor 30 ikke går så greit.


Pappa er 50 og mamma blir 50, jeg ser på dem som ung voksen jeg, de ser unge ut. Pappa er så tøff med sjegget og barten sin, ordentlig kjekk er han. Både mamma og pappa ser jo ut som de skulle vært 30 år, 50 er jo ikke så ille. Jeg ser frem til å være 50 selv jeg, leve et godt voksent liv. Men 30 er så fælt. Ikke vet jeg hvorfor. Jeg kjenner jo flere som er i 30 åra, og de oppfører jo seg som de skulle vært i 20 åra, men jeg vil IKKE bli 30 for det. Jeg skal holde meg i 20 åra resten av livet jeg, jeg skal låse meg der og være der for alltid, haha nei da. Men no snakk om det.


Uansett så var det koselig med litt kvalitets tid med mamma, ettersom at hun drar til Israel på torsdag, åååå som jeg misunner henne. Israel er nemlig det flotteste landet jeg vet om, jeg klarer ikke beskrive den følelsen jeg har når jeg er der, det tror jeg bare de som har vært der forstår. Og de som er kristne ihvertfall, sikkert andre og, men jeg vet ikke åssen det føles å ikke være kristen, for det har jeg aldri prøvd, og heldigvis slepper jeg den tanken hehe..


Men den følelsen og være der kan jeg vell beskrive som en trygghet og en god følelse, en behagelig følelse. En følelse som gjør at jeg glemmer alt det vonde, jeg føler meg så hjemme, jeg føler meg så velkommen og så trygg. Uansett hvor mye fare det kan være der nede er det akkurat som jeg ikke bryr meg, for jeg vet jeg er trygg. Jeg vet at det er der jeg hører hjemme når jeg er der. Jeg kunne godt tenkt meg å bo der nede. Tenk hvor hærlig det hadde vært.


Jeg vet at pappa leser bloggen min, så han skjønner nok akkurat hvordan den følesen er å være der nede. Så jeg ønsker mamma all lykke til og at hun koser seg kjempe masse, men det vet jeg jo at hun gjør. Å jeg vet hun er trygg uansett :)


Dette innlegget her føler jeg ble litt sånn frem og tilbake med mange temaer, kanskje et litt forvirrende innlegg haha.. men det takler dere vell?


Ciao <3