onsdag 25. februar 2009

Et rotete innlegg nedenfor, skal beskrive den mer her!

det ble et veldig rotete innlegg under så jeg i ettertid etter jeg fikk noen kommentarer på det, så det takker jeg veldig for :) så nå skal jeg forklare det bedre.

- Jeg mener at det ikke burde være så mye antisemmetisme og jødehat som spesielt er i Norge, det virker som det på en måte har blitt en "trend" å være imot Jøder, jeg og Hans Olav pratet seinest om det i går, at folk på en måte ikke har så mye kunnskap om konflikten der ute, og tar mye av hva de hører på nyhetene, som desverre ikke alltid stemmer. Og de har kanskje ikke så sterke meninger som de trodde de hadde pga at de ikke har så kjennskap til konflikten, så det jeg mener at man burde studere mer om konflikten, ihvertfall lese mer om den. Og ikke KUN på vg nett, på norske nyheter osv.. men kanskje lese litt i israelske aviser på nettet, der kan man få mye mer kunnskap om konflikten, og jeg synes ikke man skal dømme så mye og plutselig bare hate noen bare fordi de er Jøder.

- Jeg brenner for at det skal finnes mer rent vann rundtomkring i f.eks uland, som da er nødt til å drikke søle og møkkete vann fordi de ikke har rent vann, jeg synes at det skal brukes mer penger på dette, og gjøre noe med drikkevannet. Det er mye som blir ordnet bl.a fra Norge som er veldig bra, men jeg ønsker mer innsats fra alle folk, å virkelig brenne for denne saken.

- Jeg brenner for at det skal bli funnet opp en medesin mot hiv og aids og kreft, dette høres kanskje utenkelig ut og vanskelig og oppnå, men leger har veldig masse kunnskap pluss forskere, derfor har jeg troa på dem. Jeg mener at leger har en Guds gave til å hjelpe folk, det gjelder også misjonære, de gjør en VELDIG god jobb, så jeg tror i fremtiden at det kanskje blir funnet opp en medesin som ihvertfall kan hjelpe litt mot dette, og kanskje kan hele det helt.

- Jeg er veldig imot at det blir hogn mye trær i regnskogen, der finnes det mye urter, planter osv som faktisk kan hjelpe til i medesiner bl.a, jeg er også imot at det blir mer og mer hogd skog i Norge.


- Jeg er imot misshandling av dyr, mennesker, barn, ødleggelse og uverdighet mot funksjonshemmede, psykisk og fysisk utviklingshemmede

- Jeg er for at det skal være mer tilbud for blinde, svaksynte, døve og narkomane, uteliggere og alkoholiggere

- Jeg synes det skal bli gitt mer penger til de som trenger det som f.eks ikke kan jobbe pga sykdom, jeg er ikke i for de som utnytter dette og sier de er syke, mens de egentlig ikke er det

- Jeg synes det er dumt og vil fornadre på tankegangen folk har til de som f.eks har psykiske problemer, de som ikke har det kan ikke tenkes hvordan det føles, og veldig mange folk skygger fort unna, de dømmes, gjør narr av, blir ledd av og mobbet, jeg synes folk skal se på det som helt normalt fordi det kan rammes alle. En eller annen gang i livet vil alle oppleve noe fælt som f.eks dødsfall eller kjærlighets sorg o.l, derfor synes jeg at det skal være mer forståelse og omsorg mot de som faktisk lider med dette, og jeg synes ingen skal gjøre narr av, kalle en lat og mener de er mindre vært bare fordi noen er syke så de ikke kan jobbe, dette gjelder alle, uansett hva man plages med. Enten det er psykiske eller fysiske plager.

- Jeg er imot krig, forfølgelse av kristne og alle folkeslag, jeg er også imot at noen må giftes bort til en person man aldri har møtt bare fordi familien og kulturen sier dette er det eneste rette, så det på tv senest i går. Det er masse følelser som er bak en slik situasjon, og jeg har også imot kultutrer hvor barn ned i 11-13 års alderen må giftes bort og man er jo barn og man skal kunne få vokse opp med leker og det et barn skal ha av omsorg fra sine foreldre, de skal ikke kunne ta vare på en familie og lage mat i en så ung alder

- Jeg er også imot tortur, voldtekt og dødsstraff. Når det gjelder dødsstraff, mener jeg at man heller skal sone resten av livet, når man dreper en person i dødsstraff (f.eks i USA) fordi den personen har gjort noe galt, så mener jeg at de som bruker dødsstraff er like ille

- jeg er imot pels og sminke som er testet på dyr når jeg vet at dyrene blir pint for at vi skal ha det bra

Og sist men ikke minst

- Jeg er imot barnearbeid, f.eks når de skal disigne klær som vi skal kunne gå med i f.eks fra kina. De jobber i et utenkende sted og får veldig lite betalt, mens alle disse disignerne tjener milioner og at vi kjøper klær som er laget av disse stakkarslige barna

Kommer ikke på noe mer, men ble dette mer oversiktlig og mer bedre beskrivd?

Ciao <3