torsdag 12. februar 2009

Et håp om at Gilad Shalit kan settes fri!




"Gilad Shalit ble tatt til fange i juni 2006 da Hams-soldater slo til mot en Israelsk militærbase like utenfor Gaza-stripen og kidnappet 22 åringen. Gilad Shalit skal ha vært flyttet fra sted til sted, og det er ikke vanskelig å tenke seg den tortur den unge soldaten er blitt utsatt for av Hamas."


Jeg synes det er helt grusomt! Tenk dere det, tenk hvis det var en av våre nærmeste, Israel er ikke langt unna vårt land, jeg skjønner ikke at noen kan være så grusomme! Han har ikke gjort noe galt, og allikevell bare fordi han er en Israelsk soldat skal han bli kidnappet, det er så urettferdig, hvorfor er folk så slemme? Jeg har mest lyst å skrike og gråte samtidig, jeg har så lyst å dra ned dit og redde han. Tenk på de nærmeste, som ikke vet om han kommer tilbake i live, jeg skjønner meg ikke på folk, hamas er så grusomme, kan det ikke bli en stopper på det snart! Tenk hvor mange uskyldige liv som har gått tapt bare fordi noen idioter har sånt hat i seg. Også gir de seg aldri heller, hamas finnes jo over hele verden. Jeg får lyst å dra ned dit og filleriste dem, jeg får lyst å banke litt vett inne i hodene deres, her sitter vi i Norge, og flertallet bryr seg kanskje ikke om denne saken her.


Jeg vil at alle skal be om at de finner Gilad Shalit. Ehud Olmert vil bruke den siste tiden han har igjen som statsminister til å få Shalit løslatt, håper virkelig han klarer det! Det er virkelig bra at han vil det!


"Ifølge den israelske avisen Haaretz skal Barak være klar til å bytte gisselet mot Hams-fanger dømt for terror og drap på israelske statsborgere."




De stykkene hvor det er gåseøyne er tatt rett fra siden til pappa, bloggen hans finner dere her: http://bjornolav.blogspot.com/ jeg anbefaler alle å lese bloggen hans, pappa er kjempe flink :)


Husk å be om at Gilad Shalit blir løslatt! Viktig at mange gjør det, dette er en viktig sak, så sett av tid til å be om det!