fredag 27. februar 2009

Til mine perfekte foreldre :)



Først vil jeg takk for kjempe koselige kommentarer fra Tove O og pappa :) Det betyr veldig masse og se disse kommentarene med en gang jeg setter meg ned forran pcen :)


Fra nå av kommer jeg til å slette alle usakelige kommentarer og svarer ikke på dem, så nå vet dere som slenger dritt at det ikke er noe vits i å kommentere til meg fordi jeg har sluttet å bry meg, for jeg vet at det faktisk er andre som liker å lese bloggen, bl.a mange gode venner og andre som har sendt koselige kommentarer til meg før:) tusen takk for at dere er den dere er å at det gjør at det faktisk er gøy å blogge :)


I går tenkte jeg faktisk på at jeg skulle slutte å blogge, men den tanken har jeg gitt fra meg, jeg skal ikke la de vinne, jeg skal kjempe for at dette skal bli en mye bedre blogg :)


Men uansett, snart skal jeg møte pappa, å det kommer til å bli kjempe koselig :) jeg er så glad i han, og jeg kommer til å bruke ekstra mye tid samme han nå som mamma er borte, jeg bruker selvfølgelig tid med han ellers også, men synes det er utrolig koselig med sånn pappa/datter kvalitets tid :) pappa jeg er kjempe glad i deg og stolt av deg :)


Jeg synes jeg er så heldig jeg som har foreldre som stiller opp, som er store forbilder, som er glad i meg og elsker meg, som jeg kan se opp til, som jeg er stolt over og som er stolt av meg, og ikke minst at de ikke er skilt, jeg vet det er mange der ute som har skilte foreldre. Det må være utrolig trist, heldigvis trenger jeg ikke tenke den tanken en gang, for mamma og pappa er de rette for hverandre, det vet Gud og Gud har gitt dem til å tilhøre hverandre. Dem holder sammen uansett, uansett hva som skjer, og de støtter hverandre i godt og vondt, i både gode og vanskelige tider.


Tenk på de foreldrene som krangler hele tiden, jeg har aldri hørt mamma og pappa krangle. De har jo samme meninger så er jo ikke akkurat noe å krangle over heller. Hans Olav er også veldig glad for å ha de som svigerforeldre og mamma og pappa er også veldig glad i Hans Olav.


Tenk på de foreldrene som har imot datterens eller sønnens kjæreste, det har aldri hent meg og Hans Olav.


Det som jeg bl.a synes er utrolig trygt, er at pappa har sagt jeg kan ringe han uansett tid på døgnet, tenk å være så snill :)


Det er ikke bestandig lett å bo alene, for til tider kan jeg føle meg litt ensom, det tror jeg gjelder alle, da kan jeg når som helst besøke mamma og pappa og overnatte der, jeg kaller jo det hjemmet mitt, det er jo der jeg vokste opp, og overnatter jo der en gang i uken, og noen ganger oftere, jeg har et fint rom med masse masse minner, oppvoksten har vært herlig, jeg føler jeg kan prate med dem om alt, og det vet jo dem at de kan prate med meg om alt også. Jeg er jo der for dem uansett, de er verdens beste foreldre, og jeg har ikke noe som helst vondt å si om barndommen min, jeg tror jeg er en av få som har hatt en perfekt oppvekst, med tanke på at i vår tid finnes det mange skilte foreldre som hele tiden får nye kjærester. Jeg vet jo om noen som har det sånn, men heldigvis de fleste jeg kjenner har perfekte foreldre. Som de føler de kan prate om alt til :)


Jeg kan også prate til mamma og pappa om private ting også, og de har alltid gode råd og komme med :) Det å ha kristne foreldre betyr også veldig mye, det er jo mange som føler seg alene pga at foreldrene ikke er kristne. Jeg har alltid vært kristen, men ikke alltid sånn personlig, men ble ordentlig kristen når jeg var 13 år, for da tok jeg imot Jesus og jeg ble døpt like etterpå.


Sånn som f.eks nøkkelbarn, jeg vet ikke om det finnes så mye av det lengre, men når jeg vokste opp var det mange i klassen min som hadde nøkkel rundt halsen og foreldrene demmes var borte mestepraten av dagen, og de måtte klare seg selv.


Det har skjedd sjeldent med meg, og hvis det var sånn at mamma og pappa ikke var hjemme når jeg kom hjem fra skolen, så var jeg jo hjemme maks en time, så kom de. Og det var jo heller ikke noe problem, og broren min var jo ferdig på skolen samtidig som meg, så jeg var jo sjeldent alene hjemme, og det er godt og tenke sånn, og vi satt jo alltid sammen hele familien og spiste middag, lang middag hvor vi pratet mye, og det gjør vi jo fotsatt. Det er ikke mange som alltid har det sånn, og må lage sin egen mat, det må være trist.


Vi bar borbønn og vi sang borvers, og det var utrolig koselig:) Hvis jeg ble syk, f.eks influensa eller kvalme, så ble jeg alltid pleid, og det gjør jeg fortsatt, som regel når jeg er syk så kommer jeg hjem og blir pleid, dem er så snille, og det har aldri vært noe klaging, dem tar det som en selvfølge.


Så jeg og broren min er utrolig heldige som har mamma og pappa som foreldre.


Pappa sin blogg ser dere her: http://www.bjornolav.blogspot.com/ han er så flink til å skrive, jeg leser bloggen hans hver dag og kommenterer ganske ofte, han kommenterer også på bloggen min som er alltid koselig å lese, det har dere sikkert lest :)


Så dette innlegget her er detigert til min kjære fantastiske foreldre som er helt perfekte :) ja de er faktisk perfekte, jeg tror på at det finnes enkelte folk i verden som faktisk er helt perfefekte, ihvertfall i mine øyne og i Guds øyne. Vet ikke om dere tror på sånt jeg?


Men nå må jeg ordne meg, pappa kommer å henter meg klokken 15, da skal jeg opp til han. Blir blogging senere i kveld, vet ikke om jeg tar med pcen, får se :)


hans Olav kommer til meg i kveld og skal overnatte, han kommer ikke før 20, men det er det han pleier, svigers er også perfekte og helt fatastiske :)


Ciao <3