tirsdag 10. februar 2009

Diett




Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om dietten jeg går på. Det er ikke lenge siden jeg startet sånn seriøst, men jeg har nå spist sunt og trent i noen uker nå, og håper på et bra resultat.

Jeg spiser det jeg vet er sunt, men har laget en liten oppskrift her:

- Jeg spiser fem- seks måltider hver dag: frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og evt et lite mellommåltid etter middag.


- Jeg drikker mye vann


- Jeg bruker ikke ketshup eller dressing på mat


- Jeg unngår usunne karbohydrater og fett, kun det sunne fettet, (bortsett fra neste punkt)


- Jeg spiser et usunt måltid en gang i uken og en liten sjokolade, men i små mengder


- Jeg veier maten jeg skal spise


- Jeg spiser mye fiber, masse grønt og frukt, mye spinat, bønner, fullkorns ris og fullkorspasta og litt poteter


- Jeg spise masse masse fisk, gjerne flere ganger i uken


- Jeg går alltid for lett produkter i butikken


- Jeg passer på så jeg får alle næringsstoffene jeg trenger


- Jeg drikker ekstra lettmelk


- Skal jeg ha brus kjøper jeg alltid farris eller iste uten sukker


+ at jeg tar masse vitaminer


Det er vell egentlig det viktigste, er det noe dere lurer på ang dietten min så er det bare å spørre.


Pluss at jeg selvfølgelig trener da :)