søndag 3. mai 2009

Omøblering

Snart skal jeg omøblere hele leiligheten, få inn noen ny møbler. Jeg tenker en tre seter og en to seter sofa, noen nye duker, lys og pynt, nye stoler til spisebordet, en ny sjenk, nytt klesskap i gangen, ny støvsuger som er rosa :P, et sminke bord, noen hyller til badet o.l. Tror det kommer til og bli kjempe koselig :) Jeg tenker mørkebrun sofa med masse kule fine puter med detaljer, jeg tenker masse rosa og mørkelilla og brun og sort evt.. jeg tenker farger og stæsj, metchene alt sammen. Og for all del IKEA. Jeg må seff få spart en del penger så blir ikke før sikkert høsten. Men tenk så digg, få det ordentlig fint, tenker også fargede rullgardiner både i stuen og på soverommet. jeg tenker mørkelilla på soverommet, jeg tenker og male flere malerier som er moderne seff.

På tirsdag skal jeg på shopping med Hans Olav, få kjøpt noe nytt sengetøy. Nå går det mye i rosa i leiligheten, både av pynt og gardiner. Jeg vurderer og kjøpe noen stilige rosa stoler. Sofaen skal være en sove sofa, den med treseter. Jeg vurderer også og kjøpe et rosa pledd og et nytt gulvteppe, noe stæsj og ha på badet.

Jeg har funnet noe genialt på jysk, der har de segetøy med glidlås nederst, jeg er alt for fæl til å rakne opp alle sengetøyet mitt pga jeg fester benene min inni sengetøyet, så når jeg skal dra det ut så rakner selvfølgelig alt hehe... men dette sengetøyet virker genialt. Passer perfekt til meg, har ikke sett på det, men har hørt om det, og jeg håper de har i noen freshe farger, jeg har blitt ordentlig farge freak, og alltid hatt rosa som yndlingsfarge,men nå begynner mørkelilla og bli nesten på likt nivå, så har egentlig to favoritt farger hehe.. jeg tenker også nytt sengeteppe, noe som metcher gardinene, jeg har allerede kjøpt mørkelilla gardiner til soverommet, men de er panel. Så jeg trenger rullgardin. Har persjenner i stuen, men de er alt for slitt hehe.. har jo tross alt hatt de i ca fire år nå, så på tide med noe nytt kanskje? hehe..

Vet ikke om jeg skrev det i sted, men jeg tok med en hylle fra soverommet mitt hjemme hos mamma og pappa, Hans Olav hjalp meg med å sette det opp i sted, ble kjempe stilig, og fikk litt pynt på det nå.

Å vet dere, jeg fikk verdens beste gave av Hans Olav, en gammel plate med Grease som er vært flere hundre kroner, han kjøpte den på en antikk utstillig, skal henge den opp som pynt etterpå, blir kjempe stilig. Det er fra 70 tallet, og jeg elsker sånne ting, sånne gamle ting. Har to bilder, den ene er en reklame for pepsi-cola som det het på den tiden, og et bilde som er 1900-talls ish. Kjempe stilige.

Åååå som jeg gleder meg til å få pusset opp, men et lite, smule lite eller et ganske stort problem, hvordan i all verden skal vi få fraktet alle disse møblene fra Oslo til gjøvik? Seff skal vi ha tilhenger, men mulig vi må kjøre to biler med hver sin tilhenger hehe.. blir jo 800 kr og leie for en hel dag.. off.. men det får gå..

Legger ut bide av en sofa jeg synes er fin.
Nå skal jeg straks legge meg så dette blir siste innlegg for i kveld, håper dere får sove godt. Det tror jeg at jeg får, eller faktisk går jeg og legger meg nå. Må fjerne sminken, pusse tennene, ha på nattkrem og øyekrem, nytt sovetøy hehe.. faktisk så har jeg sluttet og rense huden (noe jeg sikkert har sagt før, men la gå..) Og huden ble mye bedre!! Nå har jeg nesten ikke kviser, bare små nupper. Utrolig digg, jeg fikk mer kviser når jeg renset huden faktisk for ingenting virker på meg, så rent vann og sminkefjerner, dagkrem og nattkrem og øyekrem, det er KUN det jeg bruker hehe..
Natti natt <3
Ciao <3