onsdag 25. mars 2009

090325

Hei bloggen! Har ikke fått blogget noe før i dag, grunnet jeg har vasket og ryddet leiligheten og hatt besøk.
Det snødde i sted, nedtur, men nå er det sol igjen og da går det bra hehe..

Jeg sitter her i soffaen med en kopp kaffe og er kvalm. Tror den kombinasjonen av kaffe og snus ikke er helt heldig, men klarer ikke drikke kaffe uten og snuse samtidig, så da er det min egen feil hehe..

Jeg tror jeg tok i litt hardt når jeg skulle vaske i sted, ble annpusten og sliten hehe.. hvordan er det mulig og bli sliten når man vasker? sikkert normalt, men utrolig irriterende.. jaja..

I dag skal jeg se om jeg får søkt om plass på ridesenteret. Hadde vært utrolig gøy og ri en gang i uken. Jeg ser det ikke helt for meg men.. for er ganske så redd hester, men med litt øving så skal det sikkert gå bra. Kanskje jeg får med meg noen.

I dag har jeg en del aviser og lese, fikk ikke lest de ferdig i går, så nå sitter jeg her med tre aviser fra dagen magazinet og to aviser fra Israel.

Blir to sverige turer i sommer, så det er masse og glede seg til. Håper jeg og mamma får tatt oss en tur til Israel i løpet av dette året her eller i begynnelsen av neste år. Er ganske dyrt og reise til Israel, men det er utrolig vært det. Det fineste landet på jorden. Elsker Israel, og er så utrolig fint og være der. Pluss at Jødene og Israelerne er så utrolig vennlige og gjestfrie. Disse araberne/palestinerne er så utrolig slitsomme når det kommer til salg av ting, de maser sånn. Og det gjelder egentlig de fleste land, har ikke på noen måte imot arabere/palestinere, men man ser stor forskjell altså når det kommer til salg av ting, men man merker også hvis man drar til syden og også mange andre land, det er lett og bli revet med når det kommer til salg.

Var i Hellas og Spania i 07, var ikke så mye på sånn boder i Spania, var mer på ordentlige kjøpe senterer, og der var de utrolig hyggelige og var ikke slitsomme i det hele tatt, men når jeg kom til Hellas. Ååå der maste de og maste de, de ga seg aldri før de fikk solgt no, til slutt måtte jeg bli sint og ba dem pent om å gi seg for jg ville ikke ha det, men så kjøpte jeg en del. Og med en gang jeg kom til Norge ble nesten alt ødelagt, de har så forferdelig dårlig kvaltet på meste av det som er på boder og sånt. Også er det til og med dyrt, mye er dyrere enn i Norge og så mye fake, har aldri sett så mye fake ting i hele mitt liv. Bra det er en orden på det nå at mye blir tatt fra en når man kommer til Norge, for man blir totalt lurt, også ser man jo at det er fake.

Men i Israel, spesielt i Eilat er det omtrent bare disigner og merke butikker, har kjøpt masse bra merker i Israel, utrolig bra kvalitet og utrolig mye fint, er ganske dyrt da. Eller ligger vell på ca samme pris som i Norge, noe kan være billigere men er sjeldnt dyrere enn i Norge. Men klærne der er tusen ganger finere enn i Norge, pluss at dem liggere mye lengre fram i moteverdenen enn i Norge, moten kommer mye seinere til Norge. Og ting som er mote i Norge har for lengst vært mote i Israel bl.a..

Så Israel er en av verdens motebyer, som dere kanskje ikke visste hehe..

Men nå får jeg få i meg litt lunsj. Eller brunsj hehe..
Ciao <3