mandag 23. mars 2009

Luksus fellen er en utrolig bra serie!

Nå sitter jeg og ser på luksus fellen på http://www.tv3.no/ , dere vet vell at dere kan gå inn der og se serier dere ikke har fått sett, er også serier dere kan se der som jeg tror kommer til høsten, jeg har ikke klikket der, fordi jeg heller vil se det når det kommer på tv, men jeg har sett andre serier jeg ikke har fått sett på tv.

Jeg vil bare si at luksus fellen er en utrolig bra serie, de er så bra de kan hjelpe så mange mennesker til å få kontroll på livet sitt når det gjelder økonomi, jeg tenkte nå at jeg skulle rydde i mappen min, og få litt mer system over regninger som har blitt betalt og andre viktige papirer o.l.

Dette programmet motiverer meg veldig, og er faktisk mye av grunnen til jeg ville starte med budsjett, jeg har en bok jeg kommer til å lime inn kviteringer fra og med i dag. Pluss skrive litt mer detaljer i og slutt sum hva jeg har brukt den dagen osv..

I dag skal jeg og Hans Olav på elprice og se om jeg får en ny lader til pcen min, jeg har garantien så jeg ser ikke noe problem der, så skal jeg også undersøke om det er for sent og få forsikring, jeg tok ikke forsikring når jeg kjøpte pcen, hadde kun råd til pcen da haha..

Hans Olav skal forresten hjelpe meg med å få en egen konto til annet posten.

Annet er en konto hvor jeg kommer til å overføre penger hver uke som skal gå til ting som klær, sminke o.l, det som skal gå til sparekontoen skal gå til ting som ferier og ellers ting jeg vil spare til, som f.eks billappen o.l

Så dette er kontoene mine nå:

- Regnings konto (konto til å betale regninger)
- Bruks konto (konto som går til mat og snus og toalett saker o.l)
- Spare konto (konto til ting jeg vil spare til)
- Annet konto (konto som jeg kan bruke på såkallt annet ting)

Endelig et system, JIPPI:)
Nå skal jeg drikke litt mer kaffe, blogger litt mer senere i dag.

P.S:
Har skjønnt at jeg har fått mer lesere nå som jeg blogger litt bladet, litt mer om hverdagen og ting som opptar meg, ikke så mye om outfits, så virker som dere ikke er interresert i det. Heller ikke diett og trening, så hvis ingen roper noe ut om at dette er noe dere vil jeg skal blogge om, så forblir det sånn det er nå. hehe..
Ciao <3