lørdag 14. mars 2009

Hvor jeg kjøper sminken min..

Den siste tiden har jeg vært veldig ops på og opptatt av at sminken jeg kjøper ikke skal testes på dyr. Det synes jeg egentlig alle skal være opptatt av, for h&m sminke, og merker som lòrèal, isa dora og maybelline er testet på dyr, sånn sminke jeg brukte hele tiden før.

Nå handler jeg kun på body shop og parfymerier, ikke alltid jeg handler på parfymerier, for er egentlig veldig dyrt! Jeg har en del clinique øyenskygger som jeg fikk til jul for to år siden og blush fra chanel og concealer fra dior har jeg fortsatt som jeg har hatt ca et år nå. Pluss at jeg fikk to dyre foundations av mamma som jeg ikke husker merke til.


Det som er bra med å handle på parfymerier etter min mening er
nr 1: kvaliteten, de holder utrolig lenge på. Kan ofte holde hele dagen. Foundation er jeg veldig fan av pluss mascara for de holder utrolig lenge, og så klart øyenskyggene. Øyenskyggene vil vell jeg påstå holder lengst, faktisk hele dagen. Kan bli svakere. Men det holder hele dagen.
Jeg har sminken derfra i flere år forresten.


nr 2: Utrolig behagelig å ha på seg, det smitter ikke så lett av og blir mye mer naturlig, men man må huske og ikke bruke så mye


nr 3: Du trenger ikke ha på så mye, derfor holder de mye lengre enn f.eks sminke fra h&m og diverse, så det er vell kanskje vært prisen hvis man er forsiktig og ikke tar så mye på.


nr 4: Det er allergi testet og IKKE testet på dyr.


Body shop går ca på det samme, bortsett fra at der må du ta på litt mer utover dagen, men foundations og mascaraene derfra er utrolig bra. Dip liner også, den holder utrolig lenge!


Det som er så bra med the body shop, er at de støtter veldig masse bra formål, og litt av pengene går til forskjellige formål, og de er veldig opptatt av det at de ikke skal testes på dyr.


Mye av grunnen til at jeg har handlet litt sminke på parfymerier er vell det at jeg har de mye lengre enn annen type sminke, som jeg kanskje ville brukt dobbelt opp av det, så for meg lønner det seg og kjøpe på parfymerier, pga at det skal ikke så mye til før det blir fint og naturlig.


Mascaraen fra lancome jeg kjøpte, er forresten utrolig bra. Jeg har nesten ikke på noe, og ble volum og en kul vipp på vippene med en gang, tok vell ca tre strøk. Så den kommer til å holde utrolig lenge.


Neste gang skal jeg prøve diorshow. Og når jeg kommer til Gjøvik igjen (holdt seriøst på å skrive norge nå haha..) så skal jeg teste ut pakken med lilla smokey eyes fra dior. Har hørt den skal vare veldig lenge, og hvis den er like fra som de jeg bruker fra clinique, blir jeg utrolig glad:)


Hva slags sminke bruker dere?
hvor handler dere hen?


Ciao <3