onsdag 25. mars 2009

Diett

Jeg vet ikke om dere vil lese om det, men kan jo fortelle litt om dietten min

FROKOST, LUSJ + MELLOMMÅLTIDER:
- Til frokost og lunsj spiser jeg enten sunn fullkorns frokostblanding med ekstra lettmelk (uten sukker selvfølgeligklarer ikke sukker på frokostblanding)

Eller jeg spiser ekstra grov brød med noe lett pålegg på, f.eks skinke eller lett philadelfia eller lett leverpostei og fisk, f.eks makrell i tomat

- Mellommåltider spiser jg enten lett yoghurt med musli i eller frukt, hvis jeg spiser banan er det kun en banan om dagen, etter trening spiser jeg alltid en banan, for det øker forbrenningen


MIDDAG:

Middag går det mye i fisk, fylling filet, masse grønnsaker (spiser altid grønnsaker til alle måltider), spinat suppe, tomat suppe med fullkorns pasta, fullkornsris eller poteter, o.l.

Når jeg lager suppe bruker jeg alltid vann

DRIKKE:

Det går mye i farris, vann eller fun saft. Fun saft drikker jeg egetlig ikke så mye av, går også i ekstra lettmelk eller ren juice (100 %), ikke nektar for den er det mye sukker i.

Elles fyller jeg på vann på flaske og prøver å drikke så mye som mulig i løpet av dagen, er ikke så flink til å drikke 2 liter vann som egentlig er anbefalt, men prøver å drikke så mye vann jeg klarer.

Kaffe drikker jeg en del av, er ca to kalorier i en liter. Så det er ikke usunt, ellers går det i te uten sukker

HELG:

Spiser som regel et usunt måltid i uken, men tar aldri alt for mye, og en liten sjokolade.

Dette gjør jeg fordi det er anbefalt av eksperter på vektklubben for at man må ha litt sukker i løpet av uken og litt usunt for å ikke sprekke. Dette gjør jeg fordi jeg har tenkt å holde på med forandring av livsstil hele livet.

Bruker forresten aldri smør på mat! Steker i sunt smør eller olivenolje

TRENING:
Når det kommer til trening så går jeg en del turer i løpet av uken, prøver å komme meg ut så mye som mulig, trener på treningsstudio så ofte jeg kan og har personlig trener, skal trene en del neste uke. Tre ganger i uken på treningsstudio. Går alltid tur i fort tempo på søndager f.eks

Snart er det time med personlig trener igjen, og det gleder jeg meg kjempe masse til :)

Tenkte jeg bare skulle skrive en oppdatering av dietten ettersom jeg ikke har skrevet om den på evigheter!

Nå skal jeg ordne i stann middagen som btw er masse grønnsaker i. NAM!!
Ciao<3