søndag 15. mars 2009

One girl alone in Oslo city..

Oslo by night!

Jeg har så sykt lyst å bare ta toget alene til oslo og bare gå rundt og shoppe, dra på kunst galerier, dra på cafè og bare vært helt alene. Jeg har et sinnsykt godt inntrykk av Oslo som by, jeg trives best på Gjøvik, men har veldig lyst å flytte til Oslo, selvom det aldri blir noe av!


Men hvem sier jeg ikke kan dra dit? Jeg har lyst å dra dit alene en dag. Selvfølgelig skal jeg og Hans Olav dit minst hundre ganger i løpet av våren/sommeren og høsten. Men å dra dit alene hadde også vært en idè, en koselig idè!


Dere som kjenner Oslo, vet dere om noe bra og besøke? Noe must man må få med seg når man er der?


Det tar meg max to timer og kjøre til Oslo, eller ca to timer med andre ord. Får ikke kjørt på mange minutter under, med mindre man kjører i 100, men det kjenner jeg ingen som gjør, og jeg skal isåfall ta toget, jeg har jo ikke lappen. Og hvem skulle kjøre meg til Oslo, og finne på noe annet mens jeg er der for så å plukke meg opp igjen. Nei vettu, det blir det ikke noe av.
jeg tar toget punktum!

Nå har jeg lyst å komme meg ut jeg nå og kjøpe avis, men det tar et kvarter ca og kjøre til nærmeste bensinstasjon, og selvskapet er enda ikke ferdig. Og å kjøpe avis så sent ser jeg ikke noe vits i, så da tar jeg heller og skjekker vg nett. Selvom aviser er mye mer stas, så kjøper det heller i morgen.


Jeg gleder meg til å se Hans Olav i morgen aller mest, men også å kjøre bil, det er noe stas med det også synes jeg. Sitte der hele familien, skravle, høre på musikk. Og bare se ut på den nydelige naturen og fjellene langs veien hjem igjen.


Jeg har kanskje ikke sagt det, men her hos bestemor, er utsikten fullt av høye fjell, et vatten som heter gjersetsvannet. Som vi badet når vi var små, som tar oss to minutter ca og gå.

Vannet fra springen her er rent vann fra en bekk som smaker helt nydelig, bedre vann enn vi har på Gjøvik fra mjøsa.

Bestemor bor vegg i vegg med ene onkelen min og det er et fjøs her, hvor bestefar hadde masse sauer når han levde, og det står fortsatt en traktor her.


Dette stedet er et nydelig ferie sted, bedre ferie i Norge kan det ikke få blitt.


Men nå må jeg snart gå ned igjen.


Ciao <3