lørdag 11. april 2009

Dårlig med oppdatering i det siste, skal bli flinkere!

Bilde: http://www.bjornolav.blogspot.com/
Jeg har hatt litt dårlig med idèr til hva jeg skal blogge om i det siste, så det har blitt litt dårlig med oppdateringer, og det beklager jeg på det sterkeste, men skal bli mye flinkere til å blogge nå.
Hans Olav er hos meg nå, jeg har akkurat satt på kaffe som vi skal kose oss med. I dag er det lørdag, og jeg vet ikke om det er så mange som tenker over hva påsken egentlig betyr.. hvorfor vi feirer påske. Jeg kan jo fortelle så mye om at det er en kristen høytid. Jeg synes at alle skal tenke over hva påsken betyr ettersom vi er et kristent land, som nå blir mer og mer ikke kristent. Så det burde vi forandre på, men uansett.
Man feirer at Jesus døde på korset, tok alle våre synder sånn at vi kan tro på Han, få tilgivelse, og frelse. Han sto opp igjen fra graven og Jesus er Guds sønn. Gud sendte sin sønn for at vi skulle ta imot Han og tro på Ham.
Det er viktig og feire denne høytiden og gjør den til noe spesielt, og ikke tenke at påske betyr bare ferie, fjellet, god mat og godteri. Men det ligger noe mye viktigere bak. Selvfølgelig skal vi få lov til å dra på fjellet og kose oss, men jeg mener at vi skal tenke litt mer over hva påsken egentlig betyr!

Jeg, mamma, pappa og broren min skal feire nattverden som vi har som tradisjon hver påske, det betyr kjempe masse for meg!

I dag skal jeg og Hans Olav spise hos mamma og pappa og jeg skal dit igjen for å overnatte til mandag. Det blir kos.
Ciao <3