lørdag 25. april 2009

Forgotten Children

Når jeg hører på denne sangen får det meg til å tenke på alle de forlatte barna som sulter i uland, alle de fattige, de som blir misbrukt, de som er på barnehjem og opplever masse fælt.. dette er en sang som virkelig for en til å tenke. Her har Tokio Hotel gjort en utrolig god jobb! Dagens sang er Forgotten Children. Utrolig bra låt, jeg liker spesielt den delen hvor man tror sangen slutter, men så trøkker de i på slutten og får en fantastisk fin ending! Vært og høre på! Spesielt nå hvor det er så mye elendighet og krig i verden, mange barn som blir forlatt til seg selv, alt de trenger er jo sine foreldre som sier hvor høyt de elsker barna sine.
Det får meg til å tenke på hvor heldige vi er i Norge, selvfølgelig finnes det elendighet i Norge og ikke minst barn som blir misbrukt hele tiden. Vi må nesten være klar ovr det, og gjøre noe med det. Myndighetene er flinke til å gripe inn, men bør de gjøre mer?
Det er ikke så lett å gripe inn i sånne situasjoner, men barna trenger all den omsorgen de kan få. Ser man noe som tyder på misbruking er man nødt til å anmelde det med en gang!
Man må også tenke på at barn ikke er dumme, de forstår veldig mye, og det er ikke lett og glemme vonde ting man opplever som barn som kanskje er litt lettere når man blir litt eldre, selvom det heller ikke er lett da heller!
Ihvertfall hør på denne sangen, kanskje den får deg til å tenke litt mer og engasjere deg mer i sånne viktige ting som akkurat barn!



Det er vell ingen hemmelighet at jeg er en skikkelig Tokio Hotel fan, og det blir bare bedre og bedre når jeg hører denne sangen! Tokio Hotel gjør det virkelig bra og de har utrolig bra tekster, for meg er det viktig å høre teksten på en sang. Det er nesten det viktigste for meg, og jeg vil ha en tekst jeg føler gir meg noe tilbake!

Kos dere i dag da:)

Ciao <3